Дискусія між мешканцями міста про те, як мають виглядати вивіски, кіоски, житлові квартали, громадський транспорт, дитячі майданчики та інші елементи, які формують візуальний вигляд міста.
Мета зустрічі — об’єднати архітекторів, дизайнерів, урбаністів, соціологів, культурологів, міських активістів, міські та державні інституції для напрацювання рішень, які базуватимуться на міській ідентичності, створюватимуть комфорт й будуть відповідні часові, для якісного перетворення візуального вигляду та функціонального навантаження простору Львова.
Зустріч «Візуальна концепція Львова» була ініційована редакцією інтернет-газети Postpaper та дизайн-бюро Hochu Rayu в рамках «Майстерні міста» заради обговорення «болючих» питань з візуального вигляду міста. Зустріч проходила у форматі «питання-відповіді», після чого були сформовані проблеми та потреби міста. Також, на зустрічі спеціалісти у вузькій галузі провели короткі презентації й наочно продемонстрували існування тих чи інших проблем.
Володимир Палій, урбаніст та архітектор в бюро «Зелемінь» розповів про проблематику, практику та прагнення в сучасній житловій забудові. Нижче представлена графічна частина доповіді:
Лілія Онищенко, начальник управління охорони історичного середовища Львівської міської ради, представила «Довідник облаштування міста», розроблений спільно з «Німецьким товариством міжнародного співробітництва, GIZ», та рекомендації ЛМР зі встановлення вивісок в центральній частині міста.
Мирослав Цюпка, активіст Lypneva.com, розповів, як можна облаштувати дитячі майданчики. Пізніше, Мирослав провів практичний майстер-клас, де і були реалізовані представлені у презентації ідеї:
Марічка Закалюжна, культуролог за освітою та співзасновниця Postpaper.com.ua, розповіла про поняття ідентичності, яке передбачає постійне відтворення у формі та виступає центральним елементом в культурології, урбаністиці, міському плануванні. Великою мірою міський простір, який включає в себе архітектурні будівлі, пам’ятники, топоніми) відповідає не лише на питання яким є це місто, а й хто ці люди, які його населяють. Це зумовлено тим, що по-перше – місто впливає на уяву жителів, а по-друге світогляд та інтенції міщан втілюються в архітектурних формах. Ідентичність не є чимось сформованим, над нею потрібно працювати – проектувати та вибудовувати, а це особлива техніка мислення, розуміння і уяви.
Потреби:
— комфортний відкритий громадський простір;
— комфортне житло та прибудинкова територія (створення загальної
візуальної стратегії забудови спальних районів міста);
— єдине вікно погодження та реалізації проектів (створення міською
радою простої і зрозумілої процедури, висвітлення в форматі однієї сторінки
на сайті Міської ради та відповідних комітетів);
— відповідність функцій громадського простору його естетиці та
загальній візуальній концепції міста;
— «труси навпроти» — візуальна естетика буденних процесів
міста. Можливість впливу (скарги, пропозиції, ідеї). Чітка та проста схема
взаємодії громадян із міською радою.
Проблеми:
— проста зрозуміла комунікація інвесторів та дизайнерів (створення
міської бази архітекторів/дизайнерів);
— формування візуальної естетики міських жителів (гуртки,
воркшопи, лекції з дизайну, архітектури);
— «рагулізм», або як боротись та змінювати наслідки неякісної,
«дешевої» естетики;
— ДБН-ни, як гальмівний фактор розвитку візуального образу міста,
пошук можливих шляхів зміни застарілих норм;
— самоідентифікація — цінності, які варто усвідомити та
поширювати (хто ми? особливості ментальних районів Львова,
мультикультурність та українська айдентика міста).
Ця зустріч стала поштовхом до створення робочої групи, що складається з архітекторів, дизайнерів, урбаністів та міських активістів, яка зараз напрацьовує рішення з якісного перетворення ділянки на Сихові.