17.03.2014
17.03.2014
У місті ініційовано створення громадської організації велосипедистів Львова заради більш організованого та координованого вирішення актуальних проблем: зміни українських ДБН щодо вулиць та доріг, продовження роботи велопатрулю, популяризації велотранспорту в місті, тощо. Необхідність створення такої організації та інші актуальні питання обговорювались під час «Велостолу» — першої зустрічі активістів на якій побувала редакція Postpaper.
У Львові активно розвивається велосипедна інфраструктура, створюються ініціативи для популяризації велосипеда, нещодавно організовано велопатруль, слід згадати й про красиві та популярні велопаради, що проводяться вже декілька років поспіль. Незважаючи на таку активність велосипедисти зіштовхуються із великою кількістю проблем. Велосипедна інфраструктура розвивається значно повільніше, ніж заплановано, не всі люди знають правила велосипедного руху, й при значній кількості велосипедів (близько 20% львів’ян мають такий транспортний засіб) не всі ним користуються. Варто сказати й про слабку комунікацію й координацію спільних дій між велосипедистами міста , проблеми в отриманні фінансування на ті чи інші заходи від ініціативних груп. Саме для того, аби обговорити ці та інші актуальні питання велосипедисти міста зібрались 15 березня у Центрі міської історії на «Велостіл».
Протягом декількох годин активісти розповідали про стан велосипедної інфраструктури в місті, способи популяризації велосипеду, важливість та переваги велосипеду перед іншими видами транспорту. Зі своїми доповідями виступили Дем’ян Данилюк (lypneva.com, урбаніст), Олег Шмід (радник міського голови з питань велоінфраструктури), та Славік Дяк, який був одним з творців ініціативи «Асоціації велосипедистів Львова». Саме на базі цієї ініціативи й планується створити громадську організацію з однойменною назвою.
На «Велостолі» було визначено декілька пріоритетних напрямків роботи майбутньої організації:
— запровадження офіційної діяльності велопатрулю;
— вдосконалення ПДР України;
— зміна ДБН (Державні будівельні норми), що дозволить розвивати
велосипедну інфраструктуру на більш якісному рівні;
— популяризація велосипедної їзди та інше.
В найближчі кілька днів планується проведення наступного «Велостолу», де учасники затвердять основні пріоритети роботи організації та оберуть відповідальних за кожен напрямок діяльності. Також активісти планують організувати зустріч із Асоціацією велосипедистів Києва, яка працює вже понад п’ять років, з метою обміну досвідом.
Свої ідеї, побажання та напрацювання можна передавати Дем’яну Данилюку на пошту [email protected] або приватним повідомленням.
Також на Велостолі переглянули відео про інноваційний досвід західних країн у сфері велотранспорту. Більше інформації про це можна знайти на сайтах lypneva.com та Тижня мобільності у Львові.
Дивіться ще відео від Mobility Lviv та «Липневої»
Долучайтесь до обговорення та створення громадської організації велосипедистів Львова. Важлива думка кожного!
Основа мета велопатрулів — спостерігати за порушеннями та попереджати про них гарячу лінію міста або райадміністрації. →
Більше тисячі велосипедистів взяли участь в акції протесту біля будівлі лондонського транспортного департаменту. Вони вимагають поліпшення дорожньої інфраструктури для велосипедистів. →
Дві шведські студентки придумали та спроектували «невидимий шолом». Спеціальний механізм у шоломі спрацьовує в аварійній ситуації, а під час їзди він непомітний та зручний. →
Як глядачі виробляли електроенергію на велосипедах та дивились кіно. Коментарі учасників та організаторів фестивалю. →